28.06.2013




 
 
 
begynnelsen
 
 
 
 
 
 
Agapanthus






21 kommentarer:

Lorents H Blomseth sa...

Hei Anne !!
Her skal jeg si damen har fått sving på sitt nye macroobjektiv, disse bildene, og spesielt prestekragene i det forrige innlegget, er suverene. Balansen mellom perfekt skarphet i det som skal være skarpt og totalt fraværende dybdeskarphet i resten av bildet er bare helt nydelig. Når fargene er balanserte i tillegg er det slett ingen ulempe. Kanonbra prestekrageserie Anne !!

Knut sa...

Hei Anne!
Gøy å se at øvelse gjør mester!

Bedre og bedre blir dette!

Skulle jeg være bitte litte granne kritisk, så ville jeg hatt litt mere luft rundt bildet til høyre.

mvh Knut

Dirk Rosin sa...

det første (venstre) er perfekt synes jeg.

Cristina sa...

Queste due foto sono meravigliose, ottima macro e morbida interpretazione poetica! Mi piacciono anche le tonalità di colore! Complimenti, ciao Cri : )

Christine's foto sa...

Ja, denne er flott.

Mailen din kommer i løpet av neste uke, er i ferietid ser du.

GOD HELG!

ANITA sa...

Delikate. Bilder Anne.Nesten bedre enn virkeligheten..
Hvordan får du det til?
Gleder meg til å se mere:-)
God sommer!

Blitz sa...

Alt blir så vakkert hos deg, Anne :) Delikate og vakre macrobilder. Og inspirasjonen begynner å boble her jeg sitter ;)

Marias Tusen og en Natt sa...

Så sublime! Nydelig, Anne

Monica sa...

Ja, veldig bra, Anne! Likte spesielt godt det til venstre. Nydelige sarte toner i blomsten, som også kommer igjen i bakgrunnen,- prima!
Ha en fin helg, det som er igjen av den, Anne:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert Anne!!

Nyt søndagen vidare @-}--

Aina Jerstad sa...

Flotte bilder Anne! Grattis med nytt makro- objektiv! Fortsatt god søndag!

Gunnar sa...

Siden dette er begynnelsen så blir det spennende å se åssen den utvikler seg......håper vi får se......nå om dagen er der massevis av makromotiver over alt egentlig........e ser jo et under her au, veldig bra. Fortsatt fin sommer.

Mina fotostunder sa...

Otroligt vackert!

Liva`s sa...

Disse var nydelige Anne - likte de sarte fargene og lillatonene - og så sylskarpe detaljer - lekkert !

Gode sommerdage tel dæ !

Klæm fra Liva

groayla sa...

Hei Anne :)

Herlige bilder, vakre farger. Likte spesiellt godt den til venstre !!

Tusen takk for kommentar inne på min side :)
Ønsker deg en god og kreativ sommer :)
groayla

Koselig koselig sa...

Wow så lekkert Anne. Du er flink til å ta macrobilder. Jeg synes det var veldig moro når jeg prøvde meg på det her for et par uker siden, skal absolutt sette meg ned og ta flere bilder.
Jeg tok mine på frihånd men med for liten dybdeskarphet da, men man lærer jo. Jeg ble veldig fornøyd med bildet av hestehoven og at det regnet litt akkurat da gjorde det jo ikke til et fult motiv for å si det sånn. Så tusen takk for den fine kommentaren og rosen du ga meg for det bildet.
Jeg sliter litt med fotograferingen om dagen skjønner du. Mistet litt av min mojo, vet ikke helt hva som har skjedd, men føler at jeg ikke får noen ting til verken teknisk eller kreativt. Plutselig har jeg ikke "taken" lenger. Sukk. Har du noen råd til meg? Jeg føler at jo mer jeg ikke tar bilder jo verre blir det.
Urk!

Klem

Marie sa...

Superlativene rekk ikkje til Anne :)
Eg berre nyt!

Sommarklem til deg frå meg :)

HansHB sa...

Herlige bilder, flott komponert!


(...tar kanskje litt luven av hverandre når de plasseres slik...?)

Alberto Oliver sa...

Kjære Anne mi:

Bildene dine, ohh bildene dine, de er poesi, de er lykke og glede.
Idag var jeg og tenkte på det første gangen vi begynnte med vår vennskap, mange år nå, mange ting som har skjedd, anekdoter, tøffe stunder, venner i felles. . . mange og mange berettelser.

Og vi fortsetter, vinter kommer og går, våren, sommeren, og vi fortsetter, til tross at
avstand, til tross at mange ganger det finnes ikke så mye tid for å prate med hverandre på grund av jobbet og så, men du altid der for meg, og jeg altid der for deg, det er vennskap, en skatt, noe som gjør verden til et fantastisk sted for å bo i.

Jeg er nå for tiden igjen i Sverige og fortsetter med å utvikle min fotografisk drøm. Naturen, årstidene, snø, blomster under sommeren, kultur, det alt som fremstiller inspirasjonen min, og jeg er glad, veldig glad om du spør meg. Ennå når det er ikke lett, men ting begynner å skje, og det inspirer meg fordi da jeg skjønner at jeg går rett veien.
Håper alt går bra med deg og livet ditt, håper at du nyter masser med naturen, tur med kamera og i selskapet av fine venner.
Sender deg masser av varme klemmer og som vanlig, alle mine beste ønsker til deg kjære Anne mi :)

Alberto

Liv Johanne sa...

Ååå min favoritt i krukker og potter; Agapanthus! Vi hadde fire stykker som sprengte pottene sine, så vi bestemte oss for å dele dem,- og kællen måtte til med øksa, så tett var rotsystemet.. Tenkte at nå ryker de med alle sammen..... - i år har vi åtte... En hardfør plante, mao- og nydelig i all sin prakt -alltid like godt formidlet av deg, Anne!

Patrick Lucas sa...

superbes macro !