14.09.2012

En våkner


ser ut


 

og forstår
hvordan kvelden akkurat her vil bli





er det rart en leker seg gjennom en arbeidsdag?
er det rart en smiler fra øre til øre? at hjerte slår litt raskere
mens en føler på gleden i magen? rart en sykler hjem det lårmuskler makter?



er det rart en smiler over `middag` i matpapir når den kan nytes i slike omgivelser?
at kjeksa fra siste tur allerede har rukket å bli litt myk, ja en smiler også av det på en slik kveld
når en står i våt myr til anklene og tenker `endelig!!` mens alle sanser er vidåpen for øyeblikket og omgivelsene


for dette er naturmedisin på sitt aller aller beste for huldra, og stort bedre avlutning på en fin dag kan det neppe bli







37 kommentarer:

Anne Skjevik sa...

Rett og slett PERFEKT...på alle mulige måter :-)

Finnes ikke bedre måter å avslutte en dag på...
Anneklem herifra

Gunnar H. sa...

Flotte bilder og nesten enda bedre tekst!

ArneA sa...

Enig med Gunnar H Tekstene dine er verd et forsøk på lyrikkdebut Det har jeg fortalt deg før God helg

Ida K.S. sa...

AMEN!!! ;)

Håper at sola vil skinne på deg i helga! Ha fine dager, Anne! (:

stallnilsen sa...

Nydelige bilder, høsten gir oss så utrulig masse vakre farger :)


Hilsen Lisbeth ;)


ps.
Har litt problem med og lese skrifta di, for den er så bitteliten ;(

Ingvill sa...

Hei! Absolutt helt fantastisk flott...jeg kjenner nesten lukta her jeg sitter, og den er jo bare fantastisk...
Kos deg og ha en fin helg, klem

Tone Annette sa...

Prøver å få til en fornuftig kommentar på bilde og tekst...taster og sletter....prøver igjen....men finner ikke ord som dekker det jeg føler når jeg ser bildene og leser teksten......
Derfor: LIKER og et STOOOORT :D)))

Ønske d ei fin helg, Anne, me myyy sol fra blå himmel:)

Millemilla sa...

Nydelig som alltid, Anne!

Liva`s sa...

Halleluja og takk for disse ord og bilder fra deg - nydelig ! Enig med han over her - du burde virkelig debutere snart med DE fine diktan dine ! Ha ei go helg Anne :)

Fotonita sa...

Jeg har få ord...men jeg er der...i tekst og bilde

Det varmer meg innerst i sjela.... savner....

takk kjære du

Gunnar sa...

Nei, ingenting av dette du nevner her er det granne rart, og flink til å ta medisinene er du au Anne, veldig flink.
Ha ei kjempefin helg.

HansHB sa...

Flott serie, - det siste bildet er jo helt knall da!
Ha en super fredda'!

GAWO sa...

Er forkjøla og greier... men dette er Naturmedisin servert via IPad. Takker og takker og føler meg mye bedre allerede. Blir glad over å se sånne bilder, og enda mer glad over at du har sånn glede av å ferdes i naturen. Det store plusset er at du er en dyktig fotograf og skribent og klarer å formidle din glede så hjertelig.

Knut sa...

Nydelige landskap huldra har fanget her!

Ha en super helg!

mvh Knut

RuneE sa...

Høsten er komen og du har tatt vare på den for oss - her regner den vekk :-(

Sivinden sa...

Vakkert landskap - får meg til å lengte til skog og fjell. Aldeles nydelige bilder.

ingrid sa...

Du.. jeg likte så godt teksten her :) Ser deg for meg ute i naturen. med våte kjeks. strålende fornøyd :) Du er god du anne! vakre bilder var det og! god fredda og klem fra drammen

Reggy sa...

Aah! når jeg leser ordene dine og ser bildene tenker jeg at jeg gleder meg til jeg skal ut på tur i marka på søndag:)

god helg til deg!

GAWO sa...

.. må bare innom deg igjen etter kommentren din hos meg. Og du ler så du trur du dauer? Ka me mæ da. Æ flirer mæ i hel av dæ. Ja, kanskje jeg skulle ha kasta meg på sykkelen og tatt et sånt Petuniabilde du vet, det med morgenkåpe osv. Hun er frisk nok til det, så kanksje det blir det neste på 2 hjul. Noe sprøtt må vi jo finne på når været vil være vrangt. ;-)

Christine's foto sa...

Perfekt Annemor.

God helg og klem til deg.

Liv Johanne sa...

Vakkert! Et landskap en hulder verdig, dette!
En riktig god helg til deg! :)

Monica Skau Engell sa...

Ja, må si som over,- dette må da passe Huldra perfekt, dette vakre, nesten trolske landskapet. Blir helt satt ut hver gang jeg er her inne, og får mest lyst å legge kameraet rett ned i skuffen.
Måtte solen skinne på deg hele helgen, Anne!
Superklem herfra:)

Gry sa...

Så enig så enig med deg Anne! I et svakt øyeblikk bestemte jeg meg for ikke å reise på hytta i helgen. Noen jeg angrer på nå.... Da kunne jeg også ha fått en dose eller to med naturmedisin.

Lorents H Blomseth sa...

Vidunderlig medisin dette ja. Du får oss andre til å angre på at vi ikke dro på hytta på fjellet i helga ......
God helg åkke som !

Mandy Lou sa...

Å, så flott lys det var på disse bildene! Herlige farger og nydelige motiver.

Koselig koselig sa...

Nydelige bilder, farger - stemning. Ja alt Anne! Helt herlig :)
Er dette rett uttafor stuedøra di for å si det sånn???
Utrolig flott!
Jada femikurs skal vi ha hahahahaha
begynn med å lakke neglene dine rosa og gå med det i to dager! Da er du på vei :)
jeg vet det gjør vondt, men det er bare en tilvenning så er du der :D
tjoho
nei Anne, forandre deg ikke!!!

VALKYRIEN sa...

Ååå - så vakkert Anne! Ikke rart dagen flyr når du har slik natur i vente på slutten av dagen! Kjenner det rykke i foten av lyst til å gå de samme stiene! Nyydelig!!

Charlotte - FO² sa...

Så kos, i så vakker natur!! Heldige deg :)

Beate sa...

Å så nydelig!! Har dere sånn fint vær dere altså? Her regner og blåser det, og det har det gjort lenge nå

Irene sa...

Å hildrande du. Dette er jammen et skikkelig hulderlandskap! Her ville også jeg trives, for det bor nok ei hulder i meg også, serru!

Vakre ord og bilder, du leverer alltid! Tusen takk!

Ireneklem

Tone sa...

Du bor på en slik vakker plass! Landskapet er helt ubeskrivelig. Utrolige flotte farger du har fått frem, og det er tydelig å se at høsten er kommet for å bli. Litt dystert å tenke på selv om vi kan glede oss over alle de vakre høstfargene... Jeg håper høsten blir solfylt slik at vi kan fylle opp minnebrikkene med de flotteste høstbilder:)
Den herlige teksten din lurte meg trill rundt ;) Den var bare herlig og nydelig! Du har så fine tekster til bildene dine, som gjør det så godt å komme inn i bloggen din :)

Marias Teater sa...

Å, ja - det er bare i Norge det går an å ta de naturbildene, tror jeg - og spesielt hvis man er Huldra som Anne. Dette er sååååååå vakkert og koselig - og høsten er kommet til deg også. Søndagsklem

Olavs Blogg sa...

Naturmedisin på høyeste plan. Sånt virker, faktisk.
Flotte naturbilder har du her sammen med din poesi.
Ha en fin fin søndagskveld.

Ragnar Steinmoen sa...

Exellent er det første som slo meg og det siste :)

maj sa...

Såå vakker natur!! Jeg skjønner at du smiler...det er jo så vakkert!! Her har det regnet så mye i det siste at det har ikke fristet å bevege seg så mye ute. Men håper det kommer fine dager, så jeg kommer meg ut og får nyte fjellene og naturen. Takk for koslig kommentar inne hos meg!! Ha en flott dag!! Klems:))

Alberto Oliver sa...

Men Annehuldra bor i paradiset ellers?? :) :) :)

For noe så vakkert så vakkert du har tatt med kamera, så utrolige fine postkort at jeg har vært sittende her for en lang stund . . .
. . . og nyter, nyter masser :)

Wenche sa...

Å jeg synes jeg ser en ledig plass til meg å sitte...vil sitte på haugen å se utover å ta innover meg alt det vakre :0)