23.01.2012

Fargenyanser

som varmer

meg langt inn i sjela

på en ellers så kald dag

 

37 kommentarer:

Liv Johanne sa...

Liker denne sennepsgule- okervarme fargen jeg med! Fint utsnitt i bildet! :)

Lasse sa...

Jag älskar dessa färger och att du dessutom är mästare på att hitta fina miljöer gör inte saken sämre! Härligt!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gode farger, helt etter min smak:D

stallnilsen sa...

Ser ut til og være en gammel og slitt bygning med de fargene <;O
Ha en fin ny uke, hilsen Lisbeth ;O)

Tovepia sa...

Æ å vil dit!! ...nydelig, Anne!!
Nyt kuldegradene så lenge, klemmings;)

Havfruen sa...

-tror jeg hiver meg med Tove..og drar!! Herlig bilde med skikkelig varme nyanser:)

Skal si du har vært på tur..flotte båtbilder også...men purren tok kaka:))
Klem fra meg:)

Mimmi sa...

Det var en varm och mjuk färg ja :) och jag gillar det gamla huset här :)
Jag kan inte klaga på vädret idag .. för vi har haft strålande sol.
kram :)

Torunn sa...

Utrolig fine fargenyanser som bare smelter sammen til ett! Nydelig ;o)

Helen sa...

Ja, ikke sant det er såååå fine farger nedover på disse trakter, Cote Azur, og Italia for den del, varme fine farger på husveggene....

Jeg har stort sett veldig mye rød murstein og lys stein på fasader idag, ja, jeg er i England, og titter på alle typiske engelske hus, på min vei til shopping himmelen, hvor jeg fant litt av hvert som blir med i kofferten hjem. igjen....tralaalaaa.

God ny uke, ønskes deg Anne

Monica sa...

Å, jeg får helt vondt i hjertet av disse patinerte gamle bygningene. Elsker brent umbra, varm terrakotta, oker og alle nyanser av disse deilige jordfargene. Har en utrolig tiltrekningskraft på en frossen nordboer!

Anne-Berit sa...

Berre så nydelig med sånne varme farger.Kjempeflott bilde:)

Anita sa...

Ja forstår godt fargen varmer, den er nydelig! Herlig den serien din fra de gatene! :-)

Beate sa...

Nydelig! Å jeg kjenner jeg er glad det ligger en tur til varmere strøk å venter ut på sommeren en gang.

Sissel sa...

Utrolig mange fine bilder og ikke minst minner du har med deg hjem fra reisene dine..

Du får oss virkelig til å lengte etter sommer og fremtidige reisemål!!

Miamor sa...

ååå lengt lengt...så vakkert og vakkert !!

neida.jeg har ikke juksa i det hele tatt..ikke redigert bilde..men flaks skal man ha......passerte Gvarv i Telemark med cirka 2 1/2 mnds frekvens..og fant igjen samme motiv...

Varm klem i vinterkulda!!

Fotonita sa...

Nydelig varme...farge.. Vakkert er det!

Klem til deg

Ragnar Steinmoen sa...

Hva skjuler seg bak disse veggen tro :)

Øystein Brembo sa...

Jepp. Nydelige fargenyanser :)

Anthony Samson sa...

Beautiful photo, nice warm colors.... love the details... Have a great week ahead my friend....

Alberto Oliver sa...

Utrolig hvor forskjellig kan verden være, selv på en samme tidspunkt. Fra middelhavs varme til Nordens skoger. Fra fest og musikk til taushet og introspeksjon bare på noen timer av reisetid. Ja utrolig er det, selv holdt jeg på å tenke om det her om dagen da reiste jeg tilbake hjem. Da, jeg førsøker savne ikke så mye norden, slik at det blir for en smertende nostalgi, eller hjemlengsel, nei, fordi jeg vet at vi bor i en for liten verden, hvem vet ?? kanskje vi får vakne her og går til senga i et helt annet sted idag !! Det hender slik noen ganger tross alt :)

Måtte disse fargene holde sjela di varm idag og hele vinteren kjære Anne mi. Klem fra meg og en fantastisk dag skal du ha !!

HansHB sa...

Pene nyanser!
Ha en fin tirsdag!

Fotokarusellen sa...

Jeg elsker også disse fargene. Virkelig et herlig bilde, Anne.

Tittet på de andre bildene også. Jeg har sagt det før, men sier det veldig gjerne igjen. Du er en dyktig fotograf med øyet for motiver.

VillaVårfrubakken sa...

Meg og....klem

Eli Kristin sa...

Anne, du er og blir en dyktig kunstner bak det der kameraet ditt. Virkelig sansen for lekre detaljer. Nydelige fargetoner i bildet, herlig stemning!

Har kost meg med en kopp te og mange blinkskudd i bloggen din, ei stund siden sist jeg var innom. Takk for at du deler.. og inspirerer! :)

Ha ei flotters uke! :D
Eli Kristin

Wenche sa...

Denne fargen=varmare strøk, så ja slike fargenyansar likar eg:)

Ha ein fin kveld!!

Gunnar sa...

Ja det er nøyaktig 85463 fargenyanser i dette bildet og de fleste av disse er av den varme sorten, så at de varmer er då ikke så rart.
Det har vel au noe å si at du liker deg veldig godt her, fint bilde fra et litt varmere strøk.

Viola sa...

Jeg skriver under - tvert!! For jeg liker denne brunlige fargen! Det minner meg faktisk litt om en gammel bydel i Oslo, for lenge siden.. men hvem ville si at DET var vakkert?? *ler* Men det ER! Jeg har alltid syntes det! :)

Klem til deg! .)

Marias Teater sa...

Ja, de murene er vakre, gudskjelov litt slitne, får deg til å føle deg vel, og så finnes de i varme, deilige land i Europa, som vi forbinder med vin og sol. De er selveste essensen på en liten eller stor drømmereise. Stor klem til deg!

Jill c",) sa...

Jeg fant meg selv i å drømme meg tilbake til Bollène der vi har bodd to sommere.

Disse trange gatene med lukter av alle slag. Det varme lyset fra veggene. Som skulle treng et kjærlig målingstrøk....

Drømte meg helt tilbake fra dette varme øyblikket du har fanget....

Vakkert Anne:)

Wenche sa...

Som mannen min sier ....terracotta farger er så romantiske og sjarmerende ;0) Flotte bilder Anne ! Du får frem sjelefred du ;0) Ha en flott dag ! Klem

naturglede/Randi Lind sa...

Nå fikk du meg til å lengte til sommer og sol! Tenk å gå mellom hus i de fargene og kjenne at det er varmt, lunt og herlig, stoppe på en fortauscafe og sitte der å nyte fargene, lyset og hyggen. Herlig bilde :) Ønsker deg fine dager i januar :)

Ronnie Isacsson sa...

Riktig skön bild väl komponerad med varma avmätta färger 1 Som du skrev den värmer nu i Januari !

Aina sa...

Ikke helt i tipp topp stand, men du som vi elsker gult. Venter sårt på den Store Gule Sola.

Grattis som nr 1 på Cision foto bloggliste!

Ha en fin kveld!

Elisabeth sa...

Assosierer bildet ditt med en situasjon da min yngste var 4-5.

Familien var på ferie i Provence. Nærmere bestemt oppi en liten by i Luberonområdet. Vi rusla rundt i byen, kikket oss omkring. Det vi voksne så som pittoresk slitasje, syns den lille snuppa var bare stygt.

Berit sa...

herlig bilde !! du fikk ikke lyst å rive med deg skoddene da : )))

ha en fantastisk dag ! klæm fra mæ som sveve ; )

Irene sa...

Å herlighet, som du kan få frem godfølelsen! Jeg lengter sykt tilbake til middelhavsområdene! I går ble jenteturen til Treviso bestilt, som jeg gleder meg!

Gratulerer med plasseringen på Cicion sin liste over fotoblogger!

Ireneklemmer til deg på en kald torsdag :)

FerieiProvence.no sa...

varme fine fargenyanser. Veldig vakkert bilde.